недеља

Panettone sa brusnicom

Danima sam se kanila da pravim panettone samim tim sto me podseca na kuglof,al me je mucio kalup,a onda sam pre neki dan u jednom casopisu naletela na Panattone sa Minjine kuhinjice ,gde je i Minja improvizovala kalup u kojem je pekla kolac....
Jao gde da sad nadjem konzervu....brze bolje krenem u obliznju radnju po konzervu ananasa....jos lepse divote kad videh i da je na akciji hahaha.
Onda smo se ta ista konzerva i ja jedno vreme borile,jer bas tada nisam mogla da nadjem ni jedan otvarac za konzerve u celoooooom stanu.Uspeh sve uz pomoc stapa i kanapa .....



S obzirom da je u toku igrica Ajme koliko nas je, a domacica meseca decembra Zoka kao domaci zadatak zadala nam je brusnicu,resih da ovaj prvi panettone bude bas sa brusnicom i orasima.....

Minjin recept sam malo izmenila,nisam koristila rum,jer ce kolac jesti i moji mali degustatori.....u ostalom videcete sve u nastavku...






































Potrebno:

500gr brasna
1 kockica kvasca - 42 ili 45gr varira od pakovanja
100ml mleka
8 kasika mlevenog secera
2 jaja
2 zumanca
2 vanil secera
50gr margarina sobne temperature
1/2 kasicice zacina za medenjake
200 gr kandirane brusnice
150 gr seckanih oraha
30ml cedjenog limuna

Postupak:
U mlako mleko potopiti kvasac sa kasikom secera i kasikom brasna,ostaviti desetak minuta da kvasac nadodje.
Kandiranu brusnicu preliti sokom od limuna.
Brasno prosejati,dodati mu zacin za medenjake,vanil secer,margarin i mleveni secer.
Rikama izgnjeciti pargarin u brasnu,i napraviti rupu u koju cete dodati dva cela jaja i dva zumanca,mleko sa kvascem,orahe i brusnice sa sokom limuna.
Mesiti testo dok ne postane glatko.Ostaviti ga u vangli da odstoji minimalno sat do sat ipo dok se testo ne udvostruci.
Kalupe koje cete koristiti podmazati i pbloziti pek papirom.
Ako budete imali konzervu kao ja,oblozite je i pri dnu i okolo pek papirom
Meni je ova kolicina bila dovoljna za jedan panettone u konzervi,i narastao je kao dve konzerve .A drugi deo sam stavila u pravougaonu tepsiju i dobila veknicu panettone.
KAd budete oblagali bilo koju posudu za pecenje,oblozite je vise u vis jer ce kolac da naraste,vidite na slici koliko meni strci iz konzerve,do duse skratila sam palo papir,jer nije moglo da mi stane u rernu.
Kada napunite svoje kalupe,do 1/3  pritisnite malo rukama.I ostavite da nadodje jedno pola sata.
Pecite  30 min na 190 stepeni. Na polovini pecenja prekrite kalupe pek papirom ili folijom da ne zagori.
Peceni kolac izvadite iz rerne ,ostavite da odstoji 15-ak minuta ,izvadite iz kalupa i ostavite da se skroz ohladi....ja sam ih posula sitnim secerom na kraju.....
Miris kolaca je neopisiv,pravi zimski kolac,uz caj ili umakanje u mleko dusu dalo....








1 коментар:

  1. Panattone jako volim ali ga još nikada nisam napravila...ovaj tvoj mi izgleda fantastično.
    Od srca ti hvala na ovoj lepoj ulaznici i uživajte u njemu.

    ОдговориИзбриши