среда

Pastrmajlija

Pastrmajlija je makedonski specijalitet,vrlo podseca na picu ali sama po sebi je specificna.Glavni sastojci ovog specijaliteta su testo i meso.
Pastmajlija se pravi u obliku duguljastog camca,bar meni tako izgleda.
Naziv je dobilo po reci pastrma sto znaci usoljeno suseno ovcije meso,ja bas i nisam neki ljubitelj ovcetine,sem pod sacem :)

Ovcije suseno meso se pobaca po testu radi smeka,zatim svinjsko meso i prelije jajetom.
Danas postoje razni recepti za pastrmaliju,tako da se moze dodati kackavalj,pecurke,slanina....sve je stvar ukusa,ako volite ovcetinu ,spremajte je po originalnom receptu.I posluzite uz ljute papricice.




































Ja sam se ovog puta odlucila za kombinaciju piletina i dimljena pecenica,cisto da joj da lepsi ukus.


Potrebno :
600gr pileceg belog mesa
crvena slatka paprika
vegeta
beli luk
sareni biber
so
6dc vode
secer
kvasac(40gr)
150 gr pecenice
150 gr kackavalja


Postupak:
Meso iseckajte na kockice,pecenicu takodje,zacinite paprikom, vegetom,i ostavite da prenoci.Sutra dan ga malo proprzite na ulju.Po pravilu ne treba al ja sam uvek u strahu da meso ne bude zivo :)
Potopiti kvasac u 6dc mlake vode,dodati kasicicu secera.Kada je kvasac nadosao,pomesati ga u brasno,nemojte iskoristiti odmah ceo kilogram brasna,dodavajte malo po malo,uz kasicicu soli.
Zamesite testo tako da ne bude ni tvrdo ni premekano,i ostavite da odstoji dok se masa ne udupla.Premesite testo i podelite na 8 obgica....Svaku obgicu razvucite rukama,i napravite mali camac :) Po pravilu bi trebalo da ide vise u dizinu od mojih,ja sam se posvadjala sa plehovima pa su bili ovakvog oblika.
Kada ste od obgice napravili zeljeni oblik,pobacajte meso,stavite na nekih desetak minuta u rernu pa prelijte jajem,naseckajte malo belog luka i narendajte sir,vratite u rernu i ostavite da se zapece.





Servirajte dok je vruce i uzivajte :) Prijatno!



4 коментара:

  1. Čim sam videla da si na FB objavila fotografiju, otrčah da je napravim. Dakle, nisam sačekala tvoj recept, izvini. No, svi su slični, sve si rekla, a od mene samo jedna dopuna - kad se ispeče, ivice mogu da se premažu mašću sa malo aleve paprike i da se vrati u rernu još minut.I da,u receptima koje sam ja čitala, pisalo je da se preko mesa, pre pečenja, nabaca i po malo, mestimično, masti. Ja sam to poslušala, a mast je dala poseban šmek.Možda i zato što se nisam na vreme spremila, pa sam stavila samo šunku i papriku iz turšije. Ne mora mast, naravno, i ne uvek, al za ponekad ni to nije loše.
    Hvala na ideji. A ovo može d abude i odličan ručak, uz salatu.

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala Njegoslava....nekko izbegavam mast :) stvarno ima puno recepata...sva sreca pa ga vako moze prilagoditi sebi...sledeci put pravim za moje muske po originalnom receptu....oni bi se davili u ovcetini

    ОдговориИзбриши
  3. Jela sam pastrmajliju kad sam bila u Makedoniji i stvarno je dobra.. :)

    ОдговориИзбриши